Wilt u uw passie voor oude tractoren en de restauratie ervan met ons delen, plaats dan hier uw verhaal en uw foto's voor eenieders plezier. Vertel ons alles over uw nieuwste aanwinsten of verkondig in geuren en kleuren je restauratieverslag.
hallo
dit wist ik niet dat je zo de radiator kon reinigen , ja bij mijn deutz heb ik dit niet nodig
maar het zal wel vanpas komen bij de david brown
je zal nog een heel werk hebben om de radiator te kunnen testen want je zult zelf allemaal de gaatjes moeten boren, en dat zijn er heeeel wat
succes!!
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
het is eigenlijk mijn david brown niet maar van mijn vader maar het zit in de familie
het is een david brown 850 implematic van het jaar 61'
mvg jeroen
DEUTZ-Schlepper sind vielseitig verwendbar und durch Luftkühlung ausgezeichnet!
Wer klug ist, wer gut rechnen kann, der schafft sich einen GÜLDNER an!
Ik had dat van enkelen gehoord dat seldersous een goed middel is om radiatoren te kuisen, ik heb hem wel 6 uur laten weken en het water was achteraf precies koffie .
@Tim: Je kan het altijd proberen he. In het bedrijf waar ik vroeger werkte hadden ze voor zulke werken een speciale wasmachine met water van 80° en deftige ontvetter, de baas was niet altijd even gelukkig als we er ook oliefilters instaken
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Nu het stilaan lente word en de dagen lengen ben ik terug iets langer bezig aan de Vierzon. Ik ben begonnen met uitsnijden van pakkingen om te zorgen dat het deze zomer wat proper blijft langs de wegen.
deksel achter het vliegwiel kant regulateur (er zat vuil in de smeerleiding):
uitgesneden pakking ( ik leg het stuk eronder en klop het uit met de hamer):
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Nu het verlof is en er geen rondritten zijn tijdens de week heb ik een gaatje tijd gevonden om de koppeling eens uit elkaar te nemen en dat was rapper gezegd dan gedaan want zoals de poulie van de regulateur eraf vloog zo bleef die van de koppeling vastzitten. Na enkele pogingen en een serieuze buis op de poulietrekker gezet te hebben kwam de verlossende "klak" geluid, de rest ging vlotter. Zoals verwacht gaan er daar ook nieuwe dichtingen komen en word ook het nodige kuiswerk gedaan.
De ferredo:
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.
Terwijl we banden aan het opsteken waren hebben we nog vlug deze van de 302 erop getrokken. Omdat moeder graag wat comfort heeft en er een snelgang in zit hebben we er radiaal banden opgestoken.
groeten,
Wesley
Theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt.
Praktijk is wanneer alles werkt maar je weet niet waarom.
Vaak gaan deze samen: niets werkt en niemand weet waarom.